Робота зі скаргами про обслуговування державною мовою не відрізняється від практики, яка вже діє на прикладі закону "Про захист прав споживачів".
Про це в інтерв'ю "Сьогодні" заявив мовний омбудсмен Тарас Кремінь.
"Якщо клієнтові продають неякісний товар, то він може поскаржитися. Так само й обслуговування державною мовою – це один із сервісів, обов'язковий із 16 січня. Скаргу можна подати як на адресу територіальних органів Держпродспоживслужби, так і на адресу Уповноваженого із захисту державної мови", – пояснив він.
Скаргу можна надіслати на поштову адресу:
Київ, Музейний провулок, 12.
А також подати через офіційний сайт за допомогою спеціальної форми. Для цього потрібно вказати:
- прізвище, ім'я, по батькові;
- факт порушення;
- місце;
- по змозі вкласти докази, наприклад аудіо- або відеофайл (скористайтеся телефоном, аби зафіксувати порушення).
Це одна з форм, яка має подіяти на постачальників послуг.
"Є інша форма захисту своїх прав та інтересів – демократична. Не відвідуйте супермаркети, перукарні, аптеки, які порушують ваші мовні права. Перейдіть дорогу і знайдіть умови, які задовольнятимуть ваші потреби. Це називається покарання гаманцем – хто не обслуговує вас згідно із законодавством, той утрачає вас як клієнта", – підкреслив Тарас Кремінь.
Нагадаємо, із 16 січня набула чинності чергова норма закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної". Вона вимагає, щоб спілкування із споживачами у сфері торгівлі та послуг відбувалося українською мовою, якщо тільки сам споживач не попросить перейти на іншу мову. За порушення цих вимог компанію або фізособу-підприємця можуть оштрафувати.
Крім того, перехід на українську сфери послуг не означає, що забороняється спілкуватися іншими мовами.