Завтра Рада може дати "зелене світло" новим дорогам в Україні

5 жовтня 2016, 14:21
Парламент розгляне законопроекти про створення Дорожнього фонду

Завтра Рада може дати «зелене світло» новим дорогам в Україні. Фото: соцмережі

У четвер, 6 жовтня, на розгляд Верховної Ради буде винесено законопроекти про створення Спеціального дорожнього фонду, спрямовані на будівництво нових доріг в Україні.

Міністр інфраструктури Володимир Омелян повідомив, що закон про Дорожній фонд обговорювався в стінах Міністерства неодноразово, пройшло більше 40 експертних зустрічей. На всі зустрічі були запрошені народні депутати, які були включені до процесу з самого початку і могли вільно коментувати і висловлювати свої пропозиції.

Реклама

"Внаслідок цього ми маємо повністю збалансований документ, який підтримало близько сотні народних обранців. Сподіваюся, він з такою ж легкістю пройде в стінах парламенту завтра, в четвер. Це законопроект не міністерства і не уряду – це законопроект України", – підкреслив він на брифінгу в стінах парламенту в середу.

 Лідер фракції "Народний фронт" Максим Барбак заявив, що НФ підтримуватиме ініціативу щодо створення Дорожнього фонду і щодо направлення акцизу від продажу палива на фінансування капітального ремонту і будівництва доріг.

Він нагадав, що минулого року при розробці бюджету попереднім урядом була передбачена рекордна сума за останні 5 років – близько 19 млрд грн на ремонт доріг.

Реклама

"З 170 тисяч км доріг 97% знаходяться в украй жахливому стані. Тому наша фракція брала участь в розробці даного законопроекту і завтра голосуватиме "за". Ми звертатимемося до усіх наших колег підтримати цю ініціативу. Тому що будівництво і відновлення доріг і інфраструктури України – це залучення інвестицій, створення нових робочих місць і прийняття нових стандартів життя", – сказав нардеп.

За словами Бурбака, депутатами з НФ разом з парламентаріями з інших фракцій був розроблений законопроект №5222, яким продовжено експеримент щодо перенаправлення 50% від перевиконання доходів митниць на будівництво доріг.

"Цей експеримент показав свій позитив. Я депутат-мажоритарник з Чернівецької області. В нашій області було акумульовано на рахунках обласної держадміністрації більш 300 млн грн. Це було і у Львові, і на Волині, і в Києві, який долучився 2016 року. Прикро, що Одеса, в якій найбільше митниць, дала найменше грошей відповідно до цього експерименту. Нашим законопроектом термін дії цієї ініціативи буде продовжено до 1 січня 2018 року. Упевнений, це буде додатковим інструментом у відновленні інфраструктури України", – додав він.

Реклама

У свою чергу, голова комітету Ради з питань транспорту Ярослав Дубневич (БПП) повідомив, що завтра в парламенті також розглядатимуться ще два важливих законопроекти (№4014а і №4015а) щодо створення Спеціального дорожнього фонду.

"Хочу перерахувати, які найважливіші віхи є в цих законопроектах. Засоби, які збираються націлено від імпорту нафтопродуктів і акцизів з інших акцизних товарів, чітко розподіляються. 62% залишаються для будівництва та ремонту державних доріг, 3% залишаються для фінансування безпеки на дорогах, і найважливіше – 35% коштів, які збиратимуться в Спеціальному дорожньому фонді, перераховуватимуться у вигляді цільової субвенції на місцеві бюджети до обласних рад. І вже депутати місцевих рад визначатимуться – без втручання центральних органів влади і без втручання "Укравтодору" – які найважливіші дороги місцевого значення ремонтуватимуться в кожній конкретній області", – повідомив депутат.

За його словами, створення Спеціального дорожнього фонду дасть можливість в рази збільшити залучення коштів до Дорожнього фонду. Дубневич зазначив, що при збереженні 75% надходжень з акцизних товарів, це дасть можливість вже 2018 року збільшити надходження приблизно до 25-30 млрд грн.

"Попередні розрахунки, які подав Мінфін в попередньому проекті бюджету-2017 звучить цифра 14,2 млрд. Цього недостатньо в зв'язку з тим, що відсотки, які закладені в відрахування на дороги, – 26,7%. Якщо відняти кошти, які були витрачені в попередні роки на погашення відсотків за кредитами, на дороги було направлено 3,5 млрд 2015 року і 6,5 млрд 2016 року", – сказав нардеп.

Підбиваючи підсумок, міністр інфраструктури Омелян висловив думку, що на превеликий пакет законопроектів, який підготовлений його міністерством спільно з депутатами, "не може бути опозиції".

"Це законопроекти, які формують парадигму сучасної України. Це законопроекти, які дають можливість приходу в Україну десятків мільярдів інвестицій, дадуть гарантії інвесторам, що їхні гроші працюють спокійно, комфортно, створюють робочі місця в Україні. Це нові дороги, це сучасні порти, це зручні і дешеві авіаперевезення. Маса інновацій, які ми вводимо сьогодні, – вони повинні стати системою і буденністю для кожного українця", – підсумував він.

Раніше повідомлялося, що українські дороги визнані одними з найгірших у світі.