Соцмережі кандидатів в президенти: Ілля Ківа викладає тренування, а Олег Ляшко годує домашніх вихованців

20 лютого 2019, 07:19
У Facebook і Twitter абсолютним лідером став чинний президент, в YouTube учасники перегонів діляться романтичними рецептами

/ Фото: Олександр Яремчук, Сьогодні

Соціальні мережі міцно увійшли до списку інструментів, якими кандидати в президенти користуються для привернення уваги аудиторії. "Сегодня" вивчила акаунти десяти найяскравіших претендентів – Петра Порошенка, Юлії Тимошенко, Олександра Вілкула, Олега Ляшка, Володимира Зеленського, Іллі Ківи, Анатолія Гриценка, Інни Богословської, Андрія Садового та Романа Насірова. З так званої великої четвірки (Facebook, Twitter, Instagram і YouTube) найменше вони використовують Twitter. Крім очевидних зараз передвиборчих повідомлень, в стрічках проскакують рецепти пирогів, спортивні тренування і навіть цитати великих людей.

#шейр_репост! Тисячі лайків, торс і собаки

Найпопулярнішою соцмережею у політиків залишається Facebook. Тут абсолютний лідер – чинний президент Петро Порошенко, у якого майже 2,4 млн підписників. Неподалік гаранта Юлія Тимошенко, яка зібрала на своїй сторінці трохи більше 2,1 млн осіб, а "бронза" у мера Львова Андрія Садового – 1,1 млн. Щоправда, за кількістю "лайків" лідери FB не залишають шансів останньому – якщо для Тимошенко і Порошенка пости з тисячами і навіть десятками тисяч лайків звична ситуація, то у Садового це трапляється рідко. Переважна більшість записів на сторінці мера Львова збирають не більше тисячі лайків.

Володимира Зеленського в Facebook читають майже 400 тис. осіб, Олега Ляшка – 264 тис., а Олександра Вілкула – 218 тис. Левова частка постів на сторінках кандидатів – обговорення соціальних і економічних проблем України, а також своїх передвиборчих програм. Люблять постити у себе претенденти на булаву і свої виступи на телеканалах.
Втім, особняком тут стоїть, наприклад, кандидат від соціалістів Ілля Ківа (25 тис. підписників). На його сторінці можна знайти суперечку з представниками однієї з праворадикальних організацій країни, відео його тренувань у спортзалі і фото з водохресних купань соціаліста. 

Реклама

Незвичайна ситуація і у Інни Богословської. У FB у неї відразу дві сторінки – персональна (19 тис. підписників) і публічна (76 тис.). При цьому особливих відмінностей між сторінками вона не робить – на обох постить витримки зі своєї передвиборчої програми і милі відео зі своєю собакою Мартою.

У цьому питанні не відстає від Богословської і Олег Ляшко. Між поясненнями, кого він призначить міністром оборони і якою має бути медицина в країні, головний радикал активно викладає душевні відео, на яких він співає в караоке або годує своїх численних домашніх вихованців. Такі пости збирають лайків не менше, аніж його передвиборчі записи.

#відеотруба. Рецепти доріг і рапанів

За кількістю підписників на YouTube трійка лідерів виглядає так: Володимир Зеленський (майже 165 тис. осіб), Олег Ляшко (74 тис.) і Юлія Тимошенко (65 тис.). Канал Зеленського з'явився менше місяця тому – 25 січня. Головний радикал завів собі сторінку на YouTube 2011-го, а Тимошенко ще раніше – 2009 року. Четверте місце за кількістю підписників ділять Олександр Вілкул та Андрій Садовий (по 25 тис.), а замикає п'ятірку Петро Порошенко (22 тис.). Ще багато роботи на найбільшому в світі відеоресурсі належить Іллі Ківі – у нього наразі лише 144 підписники.

Якщо визначати лідерів за загальною кількістю переглядів, то тут вперед вирвалася Тимошенко – на сьогодні у неї майже 46 млн переглядів. Друге місце у гаранта – відео його каналу подивилися 31 млн разів. Замикає трійку лідерів Олег Ляшко з 18 млн переглядів.

Якщо говорити про контент каналів кандидатів в президенти, то на 90% він складається з записів політичних ток-шоу, виступів претендентів на партійних з'їздах і інтерв'ю різним телеканалам. Окремо стоїть відео рецепту романтичної вечері, який у себе на каналі опублікував кілька днів тому Андрій Садовий – разом з одним зі своїх соратників він готує чорноморських рапанів.

Кулінарну тему підтримує і Інна Богословська (18 тисяч підписників), яка поділилася зі своєю аудиторією рецептом різдвяного пирога. Крім того, вона аналізує на своєму каналі антиурядові протести "жовтих жилетів" у Франції, міркує про родину, кохання і взаємини.

А Олександр Вілкул, крім своїх конституційних пропозицій і презентації мирного плану для Донбасу, поділився з підписниками і рецептом хороших доріг.

Реклама

Читайте також:

#мікроблог. Англійська та подорожі

Хоча Twitter і коротка форма повідомлення в 280 знаків не так популярні в Україні, як на Заході, наші політики використовують і цей майданчик. Тут серед лідерів – Петро Порошенко (1,2 млн читачів), Олег Ляшко (278 тис.) і Анатолій Гриценко (230 тис.). На мікроблог Юлії Тимошенко підписані 29 тис. осіб, проте за сторінкою зрозуміло – вона розрахована на іноземців. Всі записи тут виключно англійською мовою, а посилання ведуть тільки на англомовну версію сайту її політичної сили.

Два кандидати – Андрій Садовий та Інна Богословська – за кількістю підписників займають проміжне місце (2358 і 2131 відповідно). Щоправда, останній запис на своїй сторінці Богословська зробила ще в лютому 2010-го. У інших відібраних "Сегодня" кандидатів куди скромніші результати: у Романа Насірова 603 читачі, у Ілля Ківи – 317. У Володимира Зеленського офіційної сторінки на сервісі мікроблогів немає взагалі.

Якщо ж говорити про лайки, то результати наших політиків тут досить скромні, порівняно з Facebook. Пости Петра Порошенка збирають в середньому кількасот лайків, з'являючись по кілька разів на день. У решти кандидатів ситуація куди гірша: записи Гриценка (в яких він переважно посилається на свій Facebook) не набирають і сотні "сердечок", а у Тимошенко – і десятка.

Цікава ситуація – з акаунтом Олександра Вілкула. Кандидат в президенти підписаний всього на одну сторінку в Twitter – нею виявився один з офіційних блогів видання National Geographic, присвячений подорожам. Загалом видно, що Twitter не грає важливої ​​ролі в агітації, ставки на нього ніхто з політиків не робить.

#все_без_фільтрів. Цитати і спортзал

Якщо говорити про Instagram, тут на першому місці за рахунок медійності і великої кількості активних в соцмережах шанувальників опинився Зеленський. На його сторінку підписано понад 2,6 млн осіб. Але це далеко не політичний контент. Постить він переважно фотографії зі зйомок і концертів – передвиборчої риторики мінімум. В середньому кожен його пост набирає по 250-300 тисяч лайків. На другому місці – Петро Порошенко, на сторінку якого підписані 190 тисяч осіб, а на третьому – Тимошенко (110 тисяч підписників). При цьому гарант у себе звітує про зовнішньополітичні досягнення, а Тимошенко викладає фото з партійних з'їздів. Радикал Олег Ляшко, на якого підписані 20 тисяч осіб, велику увагу приділяє своїм собакам. У Андрія Садового майже 16 тисяч підписників – передвиборчу агітацію і фото з поїздок регіонами він розбавляє цитатами бразильського письменника Пауло Коельо. Нарешті, у соціаліста Іллі Ківи (3,7 тисячі підписників) всі записи можна розділити на три типи: він виступає в політичних ток-шоу, тренується в спортзалі або фотографується з родиною, позуючи в затишному білому светрі.

Нагадаємо, "Сегодня" веде детальнухронологію передвиборчих перегонів. Самі президентські вибори призначені на 31 березня 2019 року. Результати повинні оголосити до 10 квітня. Дата можливого другого туру – 21 квітня. Переможця ж в ньому повинні оголосити до першого травня. А до 3 червня – провести інавгурацію президента.

Реклама

Дивіться відео: Кандидати в президенти розповіли про свої плани з боротьби з корупцією