Покарання гаманцем: хто не обслуговує українською, той утрачає клієнта

16 січня 2021, 17:07
Омбудсмен розповів, куди подавати скаргу в разі, якщо вас обслуговують не державною мовою

Фото: facebook.com/taras.kremin

Робота зі скаргами про обслуговування державною мовою не відрізняється від практики, яка вже діє на прикладі закону "Про захист прав споживачів".

Про це в інтерв'ю "Сьогодні" заявив мовний омбудсмен Тарас Кремінь.

Реклама

"Якщо клієнтові продають неякісний товар, то він може поскаржитися. Так само й обслуговування державною мовою – це один із сервісів, обов'язковий із 16 січня. Скаргу можна подати як на адресу територіальних органів Держпродспоживслужби, так і на адресу Уповноваженого із захисту державної мови", – пояснив він.

Скаргу можна надіслати на поштову адресу:

Київ, Музейний провулок, 12.

А також подати через офіційний сайт за допомогою спеціальної форми. Для цього потрібно вказати:

Реклама
  • прізвище, ім'я, по батькові;
  • факт порушення;
  • місце;
  • по змозі вкласти докази, наприклад аудіо- або відеофайл (скористайтеся телефоном, аби зафіксувати порушення).

Це одна з форм, яка має подіяти на постачальників послуг.

"Є інша форма захисту своїх прав та інтересів – демократична. Не відвідуйте супермаркети, перукарні, аптеки, які порушують ваші мовні права. Перейдіть дорогу і знайдіть умови, які задовольнятимуть ваші потреби. Це називається покарання гаманцем – хто не обслуговує вас згідно із законодавством, той утрачає вас як клієнта", – підкреслив Тарас Кремінь.

Нагадаємо, із 16 січня набула чинності чергова норма закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної". Вона вимагає, щоб спілкування із споживачами у сфері торгівлі та послуг відбувалося українською мовою, якщо тільки сам споживач не попросить перейти на іншу мову. За порушення цих вимог компанію або фізособу-підприємця можуть оштрафувати.

Крім того, перехід на українську сфери послуг не означає, що забороняється спілкуватися іншими мовами.