Ляшко "грає" на нелюбові до РФ, а Порошенко – на бажанні змін: думки експертів про передвиборчу агітацію

22 квітня 2014, 07:17
Політики вибирають агресивний червоний, говорять тихо і витрачаються на астрологів

Останні події в країні позначилися на стилістиці рекламних щитів

Реклама

Президентська кампанія, яка триває вже третій тиждень, виглядає скромно: з 23 кандидатів рекламні щити в містах вивісили тільки Михайло Добкін, Олег Ляшко, Петро Порошенко і Сергій Тігіпко. Сегодня.иа за допомогою психологів та експертів, аналізуючи борди та рекламні ролики, розібралася, на яких почуттях українців грають політики заради перемоги.

Останні події в країні позначилися на стилі рекламних щитів. Наприклад, Порошенко, швидше за все, гратиме на прагненні людей до змін. "Порошенко зробив ставку на червоний колір – як символ активних дій, а його гасло "Жити по-новому" обіцяє: рано чи пізно країна оновиться", – пояснює політпсихолог Тетяна Подольська.

А Ляшко намагається завоювати електорат, який проти агресії РФ. "Він любить епатувати, достатньо згадати його фото з вилами. Зараз Ляшко грає на емоціях, ось і використовує військову тематику (на бордах він у камуфляжі, в окопі тисне руку військовому. – Авт.). Мовляв, Крим повернемо в Україну, а всім окупантам – смерть. За такого кандидата можуть проголосувати українці, яких дратує агресія РФ", – зазначає психолог Сергій Стеблинський.

Реклама

На цьому тлі бігборди Михайла Добкіна – в традиційному стилі ПР – виглядають миролюбно. "Добкін вибрав синій колір – символ стабільності, відповідає і гасло: "Єдина країна". Він ніби заявляє: хоча я з Харкова, але я не сепаратист", – говорить Стеблинський.

Знайшли психологи і передвиборчі фішки у великодньому телезверненні Тимошенко. "Юля змінила зачіску, значить, хоче забути про минулі помилки. У ролику вона говорить тихо, це змушує людей прислухатися і думати про її хворобу. Але звернення записано в кабінеті. І це також знак: так, я хворію, але вже багато працюю", – сказала Подольська.

"Сьогодні в моді міністри, які катаються в метро. Значить, щасливі та усміхнені політики, які відпочивали за кордоном, викликають у населення, що живе бідно, роздратування. Навряд чи ми це побачимо", – говорить Подольська. На думку експертів, передвиборчі гроші політики витрачатимуть на гречку і рис, скандали, флешмоби. "Важливі останні дні до виборів, кандидатам потрібні кошти для фінансування спостерігачів, щоб контролювати хід голосування. Ця кампанія коротка, тому гроші підуть не на концерти, а на конкретні кулуарні кроки", – вважає Кость Бондаренко.

Реклама

Також напередодні виборів політики почали цікавитися гороскопами. "До мене звернулися кілька політиків. Більшість забобонні і намагаються по зірках навіть календар передвиборчих зустрічей розписувати", – каже астролог Влад Росс. За словами біоенергетика Людмили Жукової, травень буде складним: "Зараз звертаються і кандидати в президенти, і претенденти до Київради. Шукають собі фахівців. До мене звернулися вже більше 10 осіб". Вартість прогнозу під вибори – від $1 тисячі.