Дітям хочуть прищепити читання рекламою в метро і планшетами

13 листопада 2014, 08:27
Віце-прем'єр Олександр Сич доручив відомству розробити програми для пропаганди читання в наших школах

Самі діти хочуть бачити в програмі більше сучасн / Фото: Григорій Салай

Він пояснив , що любов до читання треба прищеплювати з дитячого віку , оскільки свідомість дорослої людини переформатувати набагато складніше : " Часом купити книжку дешевше , ніж витратитися на пиво і сигарети . Страшно , коли людей запитують , що вони цього року прочитали , і тільки 16-18 % готові назвати одну книгу". За словами віце – прем'єра , підтримати українських видавців треба шляхом податкового стимулювання і квотування іноземної книги. " Сьогодні 80 % завозиться з Росії". ( Згідно з останньою статистикою GFK Ukraine , сімей з дітьми до 15 років , в яких діти прочитали хоча б одну книгу , в 2014 році стало менше : 44 % порівняно з 57 % минулого року . – Авт . ) .

РЕКЛАМА ІІГРИ. У Міносвіти готові рекламувати читання . " До цього питання треба підходити як до соціального проекту не тільки в сфері освіти , а й у сфері культури , – сказав " Сегодня" міністр освіти Сергій Квіт. – Необхідна своєрідна пропаганда читання , аж до рекламних засобів. В США був проект , коли в метро розміщувалися цитати з різних творів , в Києві колись був схожий ". Педагоги кажуть , що реклама , швидше за все , не допоможе , треба урізноманітнити шкільні програми .

" Діти і батьки скаржаться , що матеріали в підручниках нецікаві , написані нудно , потрібно більше цікавих текстів і тим , – сказав нам глава товариства педагогів Києва Сергій Берендеїв . – Чиновникам слід включати в програми з літератури більше творів сучасних українських авторів , а також переходити на електронний формат : і діти , і батьки повинні мати можливість завантажувати книги в електронному вигляді , адже , щоб дістати текст в друкованому вигляді , потрібен доступ в серйозні бібліотеки , а для цього часто у людей немає часу". За його словами , в Києві багато вчителів самі розробляють чи шукають гри , що допомагають самим маленьким школярам вивчити алфавіт , а дітям постарше зацікавитися тими чи іншими творами .



Повинно бути більше картинок

Реклама



Вчителі згодні з тим , що програми треба міняти , а соціологи зазначають , що основна причина неуваги українців до книг – економічна обстановка в Україні . " Люди скаржаться , що у них вистачає проблем і без книг . А також на те , що книги дорогі , а потрібно витрачатися на продукти , підручники і так далі. Та й не так уже й багато у нас української книги , це теж правда" , – зазначає старший дослідник GfK Ukraine Інна Волосевич .

" Проблема не в читанні , а в бажанні змінювати мізки потенційного покупця замість того , щоб міняти продукт. Люди читають із задоволенням , просто потрібно зрозуміти тенденцію – для популяризації книги повинна вирости питома вага візуальної інформації , – вважає вчитель зарубіжної літератури Борис Васильович з Києва. – Інтерактивні картинки , що доповнюють текст , грають на занурення читача , а інтеграція з соціальними мережами грає на популяризації конкретної книги".