Терміново скликати Раду нацбезпеки і оборони через блокаду Донбасу вимагають народні депутати. Люди в камуфляжі перекрили єдиний залізничний шлях, яким доставляли антрацит з Донбасу – це напрямок Ясинувата – Костянтинівка. Деякі теплоелектростанції вже перейшли на аварійний режим роботи. В Міненергетики попереджають, якщо ТЕС не отримають вугілля, українців чекають відключення світла. На межі зупинки і українські заводи, сотні тисяч людей можуть залишитися без роботи. Чим ще загрожує блокада?
Ще один тиждень залізничної блокади. Все більше перекритих переїздів. Учасники акції радісно рапортують: рух вантажів паралізовано.
У Горлівці, як і в інших містах на тимчасово непідконтрольній території, працюють українські підприємства. Вони перереєстровані і платять податки в бюджет України. Торік ці підприємства перерахували в держскарбницю понад 31 мільярд гривень, 777 мільйонів з яких – військовий податок. Через блокаду Україна ризикує назавжди втратити джерело доходу, а 150 тисяч людей можуть залишитися без роботи.
Жителі прифронтових міст бояться, що через блокаду залишаться без світла і тепла.
Слов'янська ТЕС вже зараз працює на пів-потужності. Фактично це – аварійний режим. На станції залишилося 40 тисяч тонн вугілля – його вистачить лише на 10 днів. Далі неминуче – повна зупинка.
Прифронтові міста наслідки блокади Донбасу відчують першими. Заморожувати виробництво готуються і в Авдіївці.
Слідом за теплоенергетичними підприємствами в простій можуть піти – металургійні. На "Азовсталі" виробництво скорочувалося під час обстрілу Маріуполя. Тепер – через блокаду.
Наслідки ліквідувати доведеться довго. І вже не промисловцям, а політикам.
І не тільки на Донбасі – по всій країні.
За словами міністра енергетики, замінити паливо із зони АТО можна імпортним – з США, Південної Америки, Південної Африки, Австралії. Але доставлять його не раніше, ніж через три місяці.
Та й коштує імпортний антрацит вдвічі дорожче. А це – додаткові 15-20 мільярдів гривень з бюджету. І ці гроші доведеться взяти з кишень українців.
У Верховній Раді пропонують поставити крапку в "блокадному" питанні за допомогою спеціального закону. Блокаду залізничних шляхів як метод тиску на владу депутати категорично не підтримують.
У п'ятницю протестувальники заблокували ще одну, третю за рахунком, ділянку залізниці. І хоча прокуратура вже відкрила 2 кримінальні справи – до відповідальності поки ніхто не притягнутий.