У Раді назвали мінуси податкової реформи Кабміну

16 грудня 2015, 08:58

"Компромісний" законопроект зазнав грунтовної критики

Авторський колектив законопроекту № 3357 – парламенський варіант податкової реформи – розкритикував схвалений президентом так званий компромісний проект Міністерства фінансів.

Реклама

За словами авторів проекту № 3357, урядовий варіант пропонує українцям відмовитися від:

  • ліквідації податкової міліції (тільки зміна назви). "А значить, податковий терор бізнесу буде продовжений", – зазначають парламентарії.
  • адміністративної реформи фіскальної служби – ДФС зберігає можливість трактувати законодавство і самостійно встановлювати правила і процедури. "А тому безлад і знущання над бізнесом залишаються", – говорять автори альтернативного законопроекту.
  • "Демілітаризації" податкового контролю – податкові інспекції й далі зможуть замість тільки сервісних функцій проводити тотальні перевірки платників податків.

Парламентарії вважають принципово неприйнятним такі пункти урядового документа:

  • оподаткування дивідендів за ставкою 18% у поєднанні з оподаткуванням прибутку за ставкою 18% залишають країну інвестиційно непривабливою;
  • оподаткування фонду оплати праці за ставками – 18% податку на доходи фізичних осіб +20% єдиного соціального внеску +1,5% військового збору. "Це не створює тих умов, за яких відбудеться істотна детінізація заробітних плат", – вважають автори проекту № 3357;
  • оподаткування прибутку за формулою чинного законодавства буде зберігати податок на прибуток в якості корупційного, продовжувати функціонування схем виведення капіталу і збір податку на принципах так званого податкового навантаження через адміністративний тиск ДФС;
  • ускладнення і обмеження використання спрощеної системи оподаткування малим бізнесом;
  • вихолощення ідеї створення електронного кабінету платника податків – законопроект тільки встановлює обов'язок КМУ розробити і затвердити підзаконний акт, що регламентує його роботу, а це могло б бути зроблено і без прийняття законопроекту;
  • збереження дискреційних норм, що дозволяють знімати податковий кредит за формальними підставами: наявність помилок у податковій накладній та порушення вимог підзаконних актів при її реєстрації; надання ДФС можливості впливати на черговість виконання заявок на відшкодування ПДВ;
  • зміни не прийняті заздалегідь, не роз'яснені ні платникам, ні працівникам ДФС, що вже саме по собі формує джерело конфлікту.

"Після падіння ВВП країни на 6,8% в 2014 році і близько 11% очікуваного падіння в 2015-му, економічні показники України співставні з тими, які демонструють неуспішні африканські країни. Планові темпи зростання в 2016-му і наступних роках, які уряд закладає в макроекономічну політику, дозволяють сподіватися на повернення до рівня економічних показників 2013 тільки після 2020 року", – зазначають автори парламентської версії податкової реформи.

Реклама

Як відомо, раніше 114 депутатів-співавторів (це рекорд) внесли до Ради альтернативний урядовому законопроект про зміни до Податкового кодексу.

В тренді
Всі дізнаються правду – РНБО проведе аудит держземель в Конча-Заспі і Пущі-Водиці
В тренді
Екс-нардеп побив "слугу народу" Соломчука в прямому ефірі: відео
Фото: скріншот
В тренді
Загрожують катастрофічні наслідки: РФ збільшила кількість кібератак на Україну
Ілля Вітюк, фото: СБУ

Як уточнила нам головний автор документа Ніна Южаніна, яка очолює Комітет з податкової та митної політики ВР, ключові моменти такі:

  • податок на доходи фізосіб – 10% (зараз 15-20%);
  • ПДВ – 15% (зараз 20%);
  • єдиний соцвнесок – 20% (зараз для роботодавців від 36,76 до 49,7%, для фізосіб на єдиному податку – 34,7%);
  • податок на розподілений прибуток - 15% (зараз податок на прибуток – 18%). 

Нещодавно Мінфін презентував свій третій, "компромісний" варіант податкової реформи – його разом з бюджетом на 2016 рік Верховна Рада планує розглянути на позачерговому засіданні в четвер, 17 грудня.

За основу у компромісному документі взято принцип Кабміну "всі податки за ставкою в 20%". Правда, діючий податок на прибуток пропонують залишити на рівні 18% і податок на доходи фізосіб підвищити не на 5%, а на 3% – до 18%. Також Мінфін відстояв свої пропозиції з оподаткування "спрощенки". Кількість "спрощенців" через це помітно зменшиться.

__15_01_01_02

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти