Глава Інформаційного відділу УПЦ єпископ Климент прокоментував питання, яке турбує багатьох, що нібито якщо Церква не автокефальна, то управляється з іншої держави.
За його словами, про церковний устрій доцільно говорити мовою документів.
"Зокрема пристрій і керівництво нашої Церкви визначається її статутом. Це документ, який одноголосно прийнятий українським єпископами та офіційно схвалений Української державою. Перший його пункт говорить, що Українська Православна Церква є самостійною і незалежною в своєму управлінні та устрої. Згідно з цим же статутом, відносини з Московським Патріархатом визначаються наступним чином: Українська Православна Церква з'єднана з Помісними Православними Церквами через Руську Православну Церкву. Як Ви бачите, мова тут не йде про управління. Статутом про управління УПЦ ніякий інший ролі Московського Патріархату в житті УПЦ не передбачено. Управління Українською Православною Церквою, її судочинство, розвиток її структури і чи не найголовніше – обрання Предстоятеля УПЦ – це прерогатива тільки єпископату УПЦ", – розповів єпископ Климетьєв.
"УправлінняУкраїнською Православною Церквою ,їїсудочинство ,розвитокїїструктуриічи ненайголовніше-обранняПредстоятеляУПЦ-цепрерогативатількиєпископатуУПЦ"
Втім ,зайогословами ,МосковськийПатріарххочаіне маєважеліввпливунаобранняКиївськогоМитрополита ,однакпісляцьогоповиненблагословитиПредстоятеляУПЦнавступвсвоє служіння .
" Цене єчимосьформальним ,це неюридичнийакт ,якийробитьлегітимнимобрання .Благословення-цесвоєріднемолитовне побажанняуспіху .Православніхристиянипрагнутьбратиблагословеннянавсісвоїважливісправи .Саметому ,Статутпро управлінняУПЦнавітьне розглядаєваріантів ,приякихгіпотетичноПатріархміг би неблагословитиобраногоукраїнськимєпископамиПредстоятеля" ,-сказавєпископКлимент .

"Благословення-цесвоєріднемолитовне побажанняуспіху .Православніхристиянипрагнутьбратиблагословеннянавсісвоїважливісправи .Саметому ,Статутпро управлінняУПЦнавітьне розглядаєваріантів ,приякихгіпотетичноПатріархміг би неблагословитиобраногоукраїнськимєпископамиПредстоятеля"
Вінзазначив ,щотакийстатусУПЦвцерковнихдокументахвизначаєїїяксамовряднуЦерквузправамиширокоїавтономії .
"Слід підкреслити, що жодна з існуючих в Православ'ї автономних церков не наділена такими повноваженнями, як УПЦ. Більш того, наша Церква в своєму управлінні формально сьогодні більш незалежна від зовнішніх впливів, ніж деякі автокефальні церкви, наприклад – Елладська, Кіпрська або Православна Церква Чеських Земель і Словаччини. Ще один яскравий приклад – Єрусалимська Православна Церква – Церква, яка була ще в апостольські часи. Переважну більшість її пастви складають палестинські православні араби. Однак, всі єпископи цієї Церкви є етнічними греками. У араба практично немає шансів не те, щоб обратися Єрусалимським Патріархом, але й навіть стати єпископом. Та ж ситуація з Олександрійським і Антіохійським Патріархатом. Тому, УПЦ сьогодні може бути прикладом в тих можливостях, якими вона наділена для здійснення церковної діяльності серед народу своєї країни. Уже нині покійний Блаженніший Митрополит Володимир, якого навряд чи хтось може звинуватити в непатріотизмі або ангажованості, до останнього відкидав необхідність перегляду канонічного устрою УПЦ і підкреслював, що її сучасний статус є оптимальним – він служить запорукою для збереження її внутрішньої єдності та фундаментом для відновлення єдності українського Православ'я. Правдивість його слів довела історія – УПЦ завжди залишалася найбільшою українською релігійною організацією, яка має можливість представити українське Православ'я не тільки в усіх без винятку регіонів України, а й серед світового Православ'я", – підсумував речник УПЦ.