Яквідомо ,демократія передбачаєне тількиправонародуобиратисобі владу ,а й можливістьбутиобранимдлякожного громадянина.При тому , зрозуміло ,умови, що цейгромадянин має урозпорядженні достатню сумудляуспішного проведеннявиборчоїкампанії." Сегодня"спробувалапідрахувати ,вяку приблизносумуобійдетьсяполітичнимпартіямучастьу виборчійкампаніїдо майбутніх26 жовтняпарламентських виборів.
Длятогощобхочаб приблизнопідрахувати ,вяку сумуобходитьсявиборчакампаніяполітичнимсилам ,потрібновиділитиосновні складовікампанії.Длянашихпідрахунківми взялилише дві зних-польовута медіа- агітацію .
ДІЙТИДОКОЖНОГО.Цекласичнаназва технологіїпольовийагітації ,розробленоїамериканськимиполіттехнологамив другійполовині минулогостоліття.ВУкраїніта іншихпострадянськихдержавахвонабільшвідомапідназвою" Від дверейдо дверей " .Сутьтехнологіївипливаєз назви :польовіагітаториобходять будинкиіквартиривиборців ,агітуючиїхзасвоюполітичнусилуірозносячиагітаційнідрукованіматеріали( АПМ ) .Якправило ,виборчакампаніявключаєвсебе якмінімумтрихвиліпольовоїагітації-презентаційну ,агітаційнутамобілізаційну .Активнафазакожної хвилітриває близькодесятиднів .Орієнтовна кількістьпольовихагітаторів- одинчоловік на тисячувиборців.Зрозуміло, цекількістьумовно ,протедлятого ,щобпідрахуватиприблизнусуму ,вяку обійдетьсяполітичнимсиламробота їх" поля" ,цечислоцілком годиться .
Виходячиіз загальної кількостівиборців- близько30 мільйонів чоловік- отримуємоприблизну кількістьагітаторівдлякожної партії- 30тисяч.Приоплатів200грнвденьзагальнавартість їхроботи протягом10днів -60 млнгрн .Трихвиліагітації-180 мільйонів .Щеоднастаття витрат- виготовленнядрукованоїпродукції .Візьмемодлянашихпідрахунків" стандартні "листівку,буклетігазету.Тираж -по одномуекземплярунасім'ю.Вмасштабахкраїни- це 10мільйонів екземплярів .
Цінина виготовленнядрукованоїпродукціїзалежатьвід регіону ,протевякості відправноїточкицілкомгодятьсяціни однієїз одеськихдрукарень .Отже , виготовленнячотирьохсмуговоїгазетиформатуА3накладом10 мільйонівобійдетьсявпівторамільйонагривень.Двосторонняповнокольоровийлистівка-1,3мільйонагривень.Буклету формі " трикутничка "-2,7мільйонагривень.Отримуємосумув5,5мільйонагривеньдляоднієї хвиліагітації .Множимоцю сумунатри-16,5 млнгрн .Склавшицю сумузоплатоюпраціпольовихагітаторів ,неважкопідрахувати ,щопольоваскладовавиборчоїкампаніїобходиться" середньостатистичнійпартії "приблизнов 200мільйонів гривень.Зрозуміло, цясума можеваріюватися ,наприклад ,частинапольовихагітаторівпрацюєнаволонтерськихзасадах.
ЗМІ.АгітаціявЗМІ- задоволеннятакож не здешевих .Зокрема ,вартість однієїсекундирекламногороликанатоп- каналахдосягає2тисячгривеньвпрайм- тайм .Ранковийефіробходитьсявчотириразидешевше- близько500гривень.Відповідно до дослідженьмедіа- ринку ,длятого ,щобохопити95 %аудиторіїканалу ,необхіднопрокрутитиролик7разів щоденноврізний часдоби.За нашимипідрахунками ,вартістьодногодняпрямої рекламипартіїнаосновнихтелеканалахскладатимеблизько250 тисячгривень.Дляканалівпростіше -від30 до80тис .грн .Врезультаті вартістьодногодняна5основнихканалах-близько півмільйонагривень.АгітаціявЗМІведеться протягом30днів .Разом,тількителевізійнаскладовау вигляді прямоїрекламиобійдетьсяполітичнимсиламякмінімумв 15мільйонів гривень.
Паралельноз прямоюрекламоюполітичнісилибудутьактивнопіаритисячерез інформаційніматеріалиу вітчизняних ЗМІ .ФахівціІнститутумедіа- моделювання та політико- економічногоаналізу " Перспектива "на наше проханнясклалимедіа- планз розміщеннясюжетівнап'ятизагальнонаціональнихтелеканалах( поодному сюжетунакожному каналіна тиждень) ,публікаційвзагальнонаціональнихЗМІ(по одномуматеріалу натижденьвкрупнихгазетах ) іновиннавідвідуванихінтернет- ресурсах( триновинина тиждень накожному зних).Отже ,щотижнева" інформаційнаскладова "медіа- кампаніїобійдетьсяв:телебачення -500 тисячгривень ,друкованіЗМІ-350 тисячгрн ,інтернет- ЗМІ- 50 тисячгрн .З розрахункув7тижніввартістьнепрямої рекламискладе6,3мільйонагривень.Однаучастьвіп- агітаторавпопулярномуток- шоуобійдетьсявсуму відодного допівтора мільйонівгривень(за умови ,що з ініціативоюзапросити учасникавиступилапартія ,а нередакціяпрограми).Виготовленняі чотирипоказипівгодинногофільмупро лідерапартії ,кандидата чиполітичну силу- близько700 тисячгривень.У загальнійскладності ,непрямарекламапритакомумедіа -планідляоднієї партіїскладеблизько10 млнгрн .І цепо -мінімуму ,реальнаактивність більшостіполітичнихсилперевищуватименашумовниймедіа- планв рази.Аленавітьпритакихмінімальнихпідрахункахвартістьмедіа- агітаціїоднійпартії становить25 млнгрн .Сума ,погодьтеся ,чимала.
Врезультаті вартістьтількицихдвох складовихвиливаєтьсяв225 млнгрн .І цедалеконе єдинівитрати .Окремимистаттямипроходитимутьюрзабезпеченнякампанії ,контрагітаціяі чорнийпіар ,організаціяівентів ,активністьвсоцмережах...Досвід попередніхкампанійговорить ,що витратиполітсилнакампаніюперевищуютьдеколи$100 млн .Прицьому незавжди цівитратиприносятьефект.Більшістьполіттехнологіввідзначають ,їхзавдання – незаощадитикоштизамовника ,азабезпечитимаксимальнийефектвід кожноїгривні.Щоб неповторювати помилкуоднієї з партійв 2006році,колинакампаніювитратилимайже$80 млн ,цяполітсила незмоглаподолатинавіть3 % прохіднийбар'єр...
Читайте також: