Скільки політсили витратять на вибори і що на ці гроші можна купити для АТО

2 вересня 2014, 08:00

Андрій Данилов

"Сегодня" підрахувала, скільки коштує провести виборчу кампанію. На всі партії витратять мінімум 250 млн гривень

Яквідомо,демократія передбачаєне тількиправонародуобиратисобі владу,а й можливістьбутиобранимдлякожного громадянина.При тому, зрозуміло,умови, що цейгромадянин має урозпорядженні достатню сумудляуспішного проведеннявиборчоїкампанії."Сегодня"спробувалапідрахувати,вяку приблизносумуобійдетьсяполітичнимпартіямучастьу виборчійкампаніїдо майбутніх26 жовтняпарламентських виборів.

Длятогощобхочаб приблизнопідрахувати,вяку сумуобходитьсявиборчакампаніяполітичнимсилам,потрібновиділитиосновні складовікампанії.Длянашихпідрахунківми взялилише дві зних-польовута медіа-агітацію.

ДІЙТИДОКОЖНОГО.Цекласичнаназва технологіїпольовийагітації,розробленоїамериканськимиполіттехнологамив другійполовині минулогостоліття.ВУкраїніта іншихпострадянськихдержавахвонабільшвідомапідназвою"Від дверейдо дверей".Сутьтехнологіївипливаєз назви:польовіагітаториобходять будинкиіквартиривиборців,агітуючиїхзасвоюполітичнусилуірозносячиагітаційнідрукованіматеріали(АПМ).Якправило,виборчакампаніявключаєвсебе якмінімумтрихвиліпольовоїагітації-презентаційну,агітаційнутамобілізаційну.Активнафазакожної хвилітриває близькодесятиднів.Орієнтовна кількістьпольовихагітаторів- одинчоловік на тисячувиборців.Зрозуміло, цекількістьумовно,протедлятого,щобпідрахуватиприблизнусуму,вяку обійдетьсяполітичнимсиламробота їх"поля",цечислоцілком годиться.

Виходячиіз загальної кількостівиборців- близько30 мільйонів чоловік- отримуємоприблизну кількістьагітаторівдлякожної партії- 30тисяч.Приоплатів200грнвденьзагальнавартість їхроботи протягом10днів -60 млнгрн.Трихвиліагітації-180 мільйонів.Щеоднастаття витрат- виготовленнядрукованоїпродукції.Візьмемодлянашихпідрахунків"стандартні"листівку,буклетігазету.Тираж -по одномуекземплярунасім'ю.Вмасштабахкраїни- це 10мільйонів екземплярів.

Цінина виготовленнядрукованоїпродукціїзалежатьвід регіону,протевякості відправноїточкицілкомгодятьсяціни однієїз одеськихдрукарень.Отже, виготовленнячотирьохсмуговоїгазетиформатуА3накладом10 мільйонівобійдетьсявпівторамільйонагривень.Двосторонняповнокольоровийлистівка-1,3мільйонагривень.Буклету формі "трикутничка"-2,7мільйонагривень.Отримуємосумув5,5мільйонагривеньдляоднієї хвиліагітації.Множимоцю сумунатри-16,5 млнгрн.Склавшицю сумузоплатоюпраціпольовихагітаторів,неважкопідрахувати,щопольоваскладовавиборчоїкампаніїобходиться"середньостатистичнійпартії"приблизнов 200мільйонів гривень.Зрозуміло, цясума можеваріюватися,наприклад,частинапольовихагітаторівпрацюєнаволонтерськихзасадах.

Реклама

_-1_200

ЗМІ.АгітаціявЗМІ- задоволеннятакож не здешевих.Зокрема,вартість однієїсекундирекламногороликанатоп-каналахдосягає2тисячгривеньвпрайм-тайм.Ранковийефіробходитьсявчотириразидешевше- близько500гривень.Відповідно до дослідженьмедіа-ринку,длятого,щобохопити95%аудиторіїканалу,необхіднопрокрутитиролик7разів щоденноврізний часдоби.За нашимипідрахунками,вартістьодногодняпрямої рекламипартіїнаосновнихтелеканалахскладатимеблизько250 тисячгривень.Дляканалівпростіше -від30 до80тис.грн.Врезультаті вартістьодногодняна5основнихканалах-близько півмільйонагривень.АгітаціявЗМІведеться протягом30днів.Разом,тількителевізійнаскладовау вигляді прямоїрекламиобійдетьсяполітичнимсиламякмінімумв 15мільйонів гривень.

Паралельноз прямоюрекламоюполітичнісилибудутьактивнопіаритисячерез інформаційніматеріалиу вітчизняних ЗМІ.ФахівціІнститутумедіа-моделювання та політико-економічногоаналізу "Перспектива"на наше проханнясклалимедіа-планз розміщеннясюжетівнап'ятизагальнонаціональнихтелеканалах(поодному сюжетунакожному каналіна тиждень),публікаційвзагальнонаціональнихЗМІ(по одномуматеріалу натижденьвкрупнихгазетах) іновиннавідвідуванихінтернет-ресурсах(триновинина тиждень накожному зних).Отже,щотижнева"інформаційнаскладова"медіа-кампаніїобійдетьсяв:телебачення -500 тисячгривень,друкованіЗМІ-350 тисячгрн,інтернет-ЗМІ- 50 тисячгрн.З розрахункув7тижніввартістьнепрямої рекламискладе6,3мільйонагривень.Однаучастьвіп-агітаторавпопулярномуток-шоуобійдетьсявсуму відодного допівтора мільйонівгривень(за умови,що з ініціативоюзапросити учасникавиступилапартія,а нередакціяпрограми).Виготовленняі чотирипоказипівгодинногофільмупро лідерапартії,кандидата чиполітичну силу- близько700 тисячгривень.У загальнійскладності,непрямарекламапритакомумедіа-планідляоднієї партіїскладеблизько10 млнгрн.І цепо-мінімуму,реальнаактивність більшостіполітичнихсилперевищуватименашумовниймедіа-планв рази.Аленавітьпритакихмінімальнихпідрахункахвартістьмедіа-агітаціїоднійпартії становить25 млнгрн.Сума,погодьтеся,чимала.

Врезультаті вартістьтількицихдвох складовихвиливаєтьсяв225 млнгрн.І цедалеконе єдинівитрати.Окремимистаттямипроходитимутьюрзабезпеченнякампанії,контрагітаціяі чорнийпіар,організаціяівентів,активністьвсоцмережах...Досвід попередніхкампанійговорить,що витратиполітсилнакампаніюперевищуютьдеколи$100 млн.Прицьому незавжди цівитратиприносятьефект.Більшістьполіттехнологіввідзначають,їхзавдання – незаощадитикоштизамовника,азабезпечитимаксимальнийефектвід кожноїгривні.Щоб неповторювати помилкуоднієї з партійв 2006році,колинакампаніювитратилимайже$80 млн,цяполітсила незмоглаподолатинавіть3% прохіднийбар'єр...

В тренді
Росія хоче почати нову війну з Україною: у США назвали причину

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти