Верховна Рада України 241 голосом прийняла за основу законопроект про оновлення державного апарату і спрощення надання адміністративних послуг.
Представляючи проект закону, міністр юстиції України Павло Петренко заявив, що запропонована ініціатива вирішує ряд проблем у сфері надання адмінпослуг.
"Перша проблема – це проведення повної переатестації тих державних службовців, які працюють в контролюючих органах, які працюють у сфері надання адміністративних послуг, в питаннях приватизації. Фактично, це проведення люстрації і введення механізму залучення нових людей, у яких є вища освіта і професійний досвід роботи у сфері державного апарату", – сказав він.
Крім того, міністр зазначив, що законопроект пропонує спростити процедуру надання адмінпослуг, щоб "громадяни отримували сервіс в органах держвлади та місцевого самоврядування".
"Цим законом ми пропонуємо передати функції (надання адмінпослуг – Ред.) органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування. Це дійсно крок до децентралізації влади, де органи місцевого самоврядування отримують реальні повноваження надавати сервіси та адміністративні послуги, які зараз надаються органами центральної влади", – розповів глава Мін'юсту.
За його словами, в законодавчій ініціативі запропоновано спростити сам процес надання адмінпослуг, ввести бездокументарну форму, "коли людина, яка приходить до державного реєстратора, не повинна заповнювати 25 папірців, а потім отримувати відмову, коли ці функції буде виконувати сам оператор".
Міністр також розповів, що в проекті закону запропоновано ввести поняття "заохочення оператора" – особи, яка надає адмінпослуги.
"Частина коштів, які оплачуються за послуги, повинна переходити йому як легальна нагорода", – сказав міністр.
Петренко зазначив, що прийняття даного закону є кроком у боротьбі з корупцією та оновленню державного апарату в сфері надання адмінпослуг.