Хто винен в "непальській місії": від Шкіряка до президента

9 травня 2015, 09:30

Сергій Рюмочкін Сергій Рюмочкін

Журналісти, які супроводжували скандальний рейс, говорять про відсутність плану і наказ Порошенка

Скандалнавколо "непальськоїмісії"в.о.главиДСНСЗоряна Шкіряка,якапротягом тижняне моглаевакуюватизастряглихвзруйнованомуземлетрусомКатмандуукраїнців, триває.Післятого,яклюди, нарешті,повернулися додому,апершіемоціївляглися,постало іншепитання – хто жзрештоюпонесе відповідальність заісторію, яка,впоганому сенсіцього слова,"прославила"Україну на весь світ.

Реклама

НАКАЗ ПОРОШЕНКА Журналісти,якісупроводжувалирейс, кажутьпро кричущі факти:з Києвавійськовий"Іл-76" вилетів, колив організаторівнавіть не булощедозволунапосадкунівДелі, нівКатманду, не кажучи вжепро чіткий планевакуації.

"Як виявилосявжепісля вильоту,ми піднялисявнебо, немаючищедозволунапосадкунів Непалі, нівІндії.Однак оскільки на урядовому інапрезидентському рівнібуло прийнято рішеннязабиратипостраждалих,ми все одновилетіли.Ужев дорозівдалося отримати дозвілнапосадкув Делі,що, власне,ми і зробили", – розповілавінтерв'ю"Сегодня.ua"журналісткателеканалу "Україна" ОксанаКотова.

На думкуКотової, у тих,хто планувавоперацію,булаустановка- "щобкрасиво".

Журналістка телеканалу "Україна"про поневірянняШкірякав Непалі- ексклюзивнаісторіяз перших уст

Реклама

"Особистомоя думкатаке:комусь,не знаюточнокому, у владібулапотрібна гарнакартинка:українські військовіприлетілина великомулітакурятуватиукраїнців!Але це требабуло плануватитоді,розроблятилогістику.Інакшевсе пішло, якпоказалапрактика,котупід хвіст", -підкреслює кореспондент.

СловаКотовоїпідтверджуєїї колега, журналіст"ГромадськеТБ" БогданКутєпов.Більштого,за його словами,наказпроводити операціюсаме в такому виглядівіддававбезпосередньопрезидентУкраїниПетроПорошенко.

"Порошенкозмусиввзятилітак Міноборониі не платитиза орендучужимфірмам.Зробитипафосну, красивуоперацію.Але, по суті, мизганьбилисяяк держава", – розповів вінвінтерв'ю "Новомучасу".

ШКІРЯК, тим часом, як то кажуть,умивруки.За словамив.о.глави ДСНС,особисто вінзробив усе можливеі взагалі "хотів як краще".Що стосуєтьсяпоїздки йогоподругиКатериниХрамової, то, нагадаємо, в.о.глави ДСНС ранішеклянеться,що дівчинане тількипрацювалапсихологом, а йробила це... засвій рахунок! ..

Реакціїкерівництва країнина"непальськийскандал"покинемає: ніпрезидент,ні голова урядуАрсенійЯценюкісторіюнавколо "евакуації" ще некоментували.

Реклама

Відреагувалипокилишеу Верховній Раді:вкомітетіз протидії корупціїзажадали від урядувмісячний термінпровестислужбове розслідуванняі відзвітуватипередпарламентарями.

"Комітетз протидії корупціїприйняврішення звернутисядо Кабміну з вимогоюпровестислужбове розслідуванняза підсумкамиопераціїз евакуації українців зНепалу", -повідомив напередоднів"Фейсбуці"нардепБориславБереза.

За словамиБерези,"Кабмінповиненнадати повнийсписоквсіх витрат іназвати сумуяка була витраченавпідсумку.Атакожназватиімена тих,хто планувавтакий форматевакуаціїі хто буденестивідповідальність".

МІНОБОРОНИтакож стверджує, щорішення про відправкусаме "Іл-76", ане звичайногоцивільногочартеру(що,за словами тієї жКотової,явнообійшлося бдешевше) прийнявбезпосередньоглава держави.Про це 7травня набрифінгу повідомивв.о.командувача ПовітрянихсилЗбройнихсилУкраїниСергійДроздов.

В тренді
Зеленський розповів, що думає про майбутню зустріч Путіна та Байдена

За його словами, було вирішеновідправлятилітаксамеЗбройнихсил,а неДержавної службиз надзвичайних ситуацій,оскільки літаки ДСНС-Ан-32 іАн-26-у разі їх використаннялетілиб уНепалтри добичерез значноменшукрейсерську швидкість, ніж увійськово-транспортноголітака Іл-76.

Реклама

ТакожДроздовпояснив, чомурятувальнаоперація зайнялатакбагато часу.За його словами,восновномучасбуло витраченонабюрократичні процедуриз розмитненнязапчастинидлялітака.Крім того, сказавДроздов,український літакбув200-м вчерзінапосадкувКатмандучерез великузавантаженість аеропорту.

За словамиДроздова, 4травня літакбувготовий до вильотуз Делі, алесталовідомо, щовКатмандуввелиобмеженнянапосадкулітаківмасоюпонад 100тонн.Томуекіпаж Іл-76вирішив зменшити кількістьпаливавбаках, щоб укластисявобмеженняпо масі.Однакзатримказ посадкоювКатмандупродовжилася івповітрі, оскількив аеропорту столиціНепалупрацювала тількиодназлітно-посадкова смугаі тількидва термінали.Томулітак щегодинукружлявнадаеропортомвочікуванні дозволунапосадку,апотімще 3години чекавна землідлятого,щоб підійтидо терміналу.ВціломувКатмандубуловитрачено 8годин відприземленнядо відльоту вДелі.

У Делі,нашляхувУкраїну, екіпажтакожвласноручзамінившинуодного зшасі літака, пошкодженуназлітно-посадковій смузі аеропортуКатмандупісля землетрусу,розповівДроздов.

Крімтого,Міністерство оборони України плануєпритягнути до відповідальностіМиколаївськийавіаційно-ремонтнийзавод,якийв 2014 рпроводивкомплекспо ремонтулітака Іл-76, наякому проводиласяевакуація українськихгромадянз Непалу,- повідомив на брифінгут.в.о.командувача ПовітрянимисиламиУкраїниСергійДроздов.

"Безумовно, заводбудевідповідати затізбої, які були.Це питання будеу насрозглянуто",- заявивДроздов.

За його словами,в 2014 рналітакубувпроведений цілийкомплексремонтних робітнаМиколаївськомуавіаційно-ремонтномузаводі."На часвильоту літака завіаційної бази, девін перебував,з АеропортуБориспіль, літакбув повністю справний", – підкресливДроздов.

СКІЛЬКИ ВИТРАТИЛИ?Прояснитищедоведеться іфінансовусторону питання-вяку копієчкувлетівкраїні "травневийвояж"Зоряна Шкіряка.Ранішеназивалася сума, мінімум,в 6мільйонів гривень, алепіслятого,як українціта в.о.главиДСНСз подругоюпрожилиза кордономтиждень,з 30 квітняпо 6травня,- вонаявнозросла.

Якзаявиливчорав Кабміні,у АрсеніяЯценюканаоперацію"Евакуація" виділили7,3 млнгривень.АвМіноборонизаявили-збиралисявиділити ібільше, алевдалося навітьзекономити.

У свою чергу,за словами того жШкіряка, витрати, нібито,булиістотно менше:Державнаслужбаз надзвичайних ситуаційвикористовуваладляевакуації українців зНепалу86 тис. грн.

"Щойно яотримав довідкупро використаннятих коштів,які передбачалисядля потребслужби.Такот, із280 тис. грннаданий моментздійснений тількиодинперерахунок.Цедлямобільногорятувального центруДСНС-158 тис. 760грн,з яких використано86 тис. грн", -повідомив віннабрифінгупісля прильоту до Києва.

Втім,"скількивитратили" і "хто винен"-це те питання, відповідьнаякий щеналежить з'ясувати.

Всі подробиці в спецтемі Тема тижня: Як Шкіряк українців рятував

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти