Котляров: У будь-якій із демократичних країн діяльність опозиції – це частина політустрою

9 квітня 2015 20:12

События на ТК Украина

Політик вважає, що закон про опозицію Україні потрібен

Міністр юстиції Опозиційного уряду Юрій Котляров заявив, що ті процеси, які відбуваються зараз в Україні, у багатьох викликають реальні побоювання.

Реклама

"Один із яскравих прикладів дволикості правлячої коаліції є результат розгляду закону про опозицію. Ті, хто ще вчора з усіх трибун заявляв про необхідність врегулювання діяльності опозиції, сьогодні заявив, що цей закон не потрібен", – сказав Котляров у студії програми "События" каналу "Україна".

За його словами, хоча в багатьох демократичних країнах закону про опозицію немає, Україні він потрібен.

"У будь-якій із демократичних країн діяльність опозиції – це частина політичного устрою, демократичного устрою. Якщо цього немає, не може бути мови про плюралізм, якщо цього немає, то не може йти мови про демократію, а швидше навпаки – мова піде про диктатуру, від якої ми всі хотіли позбутися", – уточнив він.

У свою чергу, також в студії програми, міністр юстиції України Павло Петренко пояснив, чому цей закон був відхилений.

Реклама

"Я думаю, що питання в тому, що повинен бути європейський закон про опозицію. Парламент вчора за нього не проголосував, щоб доопрацювати цей закон. Щоб він забезпечував реальні гарантії та правовий статус опозиції", – уточнив Петренко.

Нагадаємо, Верховна Рада України відхилила законопроект 0948 про опозицію. За дане рішення проголосували 228 народних депутатів.

Після голосування народний депутат від Опозиційного блоку Нестор Шуфрич заявив, що опозиція продовжить боротися за надання їй прав і внесе новий законопроект.

Не пропусти!
Швейцарія – Туреччина: онлайн матчу Євро-2020 за вихід в плей-оф
Швейцарія і Турція спробують завоювати путівку в плей-оф

Даний документ визначає основи роботи парламентської опозиції, в тому числі порядок її утворення, права на представництво у керівництві Верховної Ради та інших органів держвлади, освіти опозиційного уряду і здійснення парламентського контролю. За основу законопроект прийняла Верховна Рада ще попереднього, сьомого скликання. Але через дострокові вибори розглянути документ у другому читанні парламент вже не встиг.

Автори законопроекту також пропонують віддати опозиції посаду першого заступника голови Верховної Ради, а також право на керівництво комітетами: свободи слова й інформації; законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності; прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин; бюджету; регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України; правової політики; підприємництва, регуляторної та антимонопольної політики; соціальної політики та праці; паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки; аграрної політики і земельних відносин; охорони здоров'я, науки та освіти. В комітетах, які не очолюють представники опозиції, опозиційні народні депутати мають право на посади перших заступників. При цьому посади розподіляються з урахуванням принципу пропорційного представництва депутатських фракцій у Верховній Раді.

Реклама

Крім того, парламентська опозиція висуває кандидатури в керівництво низки держорганів. Голова, його заступник та секретар Рахункової палати і чотири контролери призначаються Верховною Радою за поданням опозиції, а перший заступник голови Рахункової палати і три контролери – за поданням парламентської більшості. У раду Національного банку України Рада призначає чотирьох членів – за поданням опозиції, трьох – за поданням більшості. Два члени Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення також призначаються парламентом за поданням опозиції, два – від парламентської більшості. У Вищу раду юстиції один член призначається за поданням опозиції, два – за поданням парламентської більшості. Кандидатуру голови Держфінмоніторингу також висуває опозиція, а першого заступника та двох заступників призначає прем'єр.

Кількість кандидатур від парламентської опозиції при формуванні персонального складу державних органів визначається з урахуванням принципу пропорційного представництва депутатських фракцій.

Крім того, опозиція формує опозиційний уряд, який проводить постійний моніторинг діяльності Кабінету міністрів, інших органів виконавчої влади та їх посадових осіб, а також контролює розробку проекту Держбюджету. Глава опозиційного уряду має право брати участь у засіданнях Кабінету Міністрів України.

На засіданнях парламенту уповноважений представник опозиції має право на виступ до 5 хвилин з будь-якого питання порядку денного. Один день протягом сесії відводиться для розгляду питань, визначених парламентською опозицією, які включаються до порядку денного без обговорення і голосування.

До парламентської опозиції входять фракції та окремі депутати, які не увійшли до парламентської більшості і подали заяви про перехід в опозицію, при цьому вони не згодні з офіційним політичним курсом парламентської більшості і Кабінету міністрів України. Якщо депутати або фракції не увійшли в більшість, але і не заявили про входження в опозицію, опозицією вони не вважаються.

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти