Вінпояснив,щолюбовдо читаннятребаприщеплювати здитячоговіку,оскількисвідомістьдорослої людинипереформатуватинабагатоскладніше:"Часомкупитикнижкудешевше,ніжвитратитисянапивоісигарети.Страшно,колилюдейзапитують,щовони цього рокупрочитали,і тільки16-18% готовіназватиоднукнигу".Засловамивіце-прем'єра,підтриматиукраїнськихвидавцівтребашляхомподатковогостимулюванняіквотуванняіноземноїкниги."Сьогодні 80%завозитьсяз Росії".(Згідно з останньою статистикоюGFK Ukraine, сімей здітьмидо 15років,вяких дітипрочиталихочабоднукнигу,в 2014році сталоменше:44% порівняно з57% минулого року.-Авт.).
РЕКЛАМАІІГРИ.У Міносвітиготовірекламуватичитання."До цього питаннятребапідходитиякдо соціального проектуне тількивсферіосвіти,а й у сферікультури,-сказав "Сегодня" міністросвіти СергійКвіт.-Необхіднасвоєріднапропагандачитання,аж дорекламнихзасобів.ВСШАбувпроект,коливметророзміщувалисяцитати зрізнихтворів,вКиєвіколись бувсхожий".Педагогикажуть,щореклама,швидше за все,не допоможе,требаурізноманітнитишкільніпрограми.
"Дітиі батькискаржаться,що матеріаливпідручникахнецікаві,написанінудно,потрібнобільше цікавихтекстів ітим,-сказавнамглаватовариствапедагогівКиєва СергійБерендеїв.-Чиновникамслідвключативпрограмиз літературибільше творівсучаснихукраїнськихавторів,атакожпереходитинаелектроннийформат: і діти,і батьки повинніматиможливістьзавантажувати книгивелектронномувигляді,адже,щобдістатитекствдрукованомувигляді,потрібендоступвсерйознібібліотеки,адляцьогочастоу людейнемаєчасу".За йогословами,вКиєвібагато вчителівсамірозробляютьчишукаютьгри,що допомагаютьсамиммаленькимшколярамвивчитиалфавіт,адітямпостаршезацікавитисятими чи іншимитворами.
Повиннобути більшекартинок
Вчителізгодніз тим,щопрограмитребаміняти,асоціологизазначають,що основнапричинанеувагиукраїнцівдо книг-економічнаобстановкавУкраїні."Людискаржаться,щоу нихвистачаєпроблемібезкниг.Атакож на те,щокнигидорогі,апотрібновитрачатисянапродукти,підручникиітакдалі.Та й нетакуже й багатоу насукраїнськоїкниги,це тежправда",-зазначаєстаршийдослідникGfK UkraineІннаВолосевич.
"Проблемане вчитанні,авбажаннізмінюватимізкипотенційногопокупцязамістьтого,щобмінятипродукт.Людичитають іззадоволенням,простопотрібнозрозумітитенденцію -дляпопуляризаціїкнигиповиннавиростипитомавагавізуальноїінформації,- вважаєвчительзарубіжноїлітературиБорисВасильовичз Києва.-Інтерактивнікартинки,що доповнюютьтекст,граютьна зануреннячитача,аінтеграція зсоціальнимимережамиграєнапопуляризаціїконкретноїкниги".
Підпишись на наш telegram
Лише найважливіше та найцікавіше