Сергій Соболєв. Фото: А. Прокопенко
Верховна Рада України ухвалить у другому читанні закон про очищення влади ( люстрацію ) на початку вересня. Такий прогноз під час брифінгу зробив лідер фракції "Батьківщина " Сергій Соболєв, передає УНН.
Він зазначив , що цей закон потрібно приймати разом з " законом про десепаратизацію " . Соболєв пояснив , що " закон про десепаратизацію " дає можливість притягувати до відповідальності всіх , хто причетний до підтримки терористів .
"Я думаю , ми зможемо доопрацювати за два тижні ці закони і в вересні їх прийняти , щоб вони діяли під час виборів до нового парламенту " , – резюмував нардеп .
Як повідомлялося , сьогодні Верховна Рада прийняла в першому читанні закон про очищення влади. Це рішення підтримали 252 народних депутата .
Метою законопроекту є відновлення довіри до влади і створення умов для побудови нової системи органів влади відповідно до європейських стандартів.
Законопроектом пропонується запровадити проведення процедури відповідної перевірки при вирішенні питання про можливість призначення особи , як суб'єкта перевірки , на посаду в органах влади , а також організацію процедури перевірки осіб , які є суб'єктами перевірки на відповідність певним законопроектом критеріям , з метою вирішення питання про можливість їх подальшого перебування на відповідній посаді .
Суб'єктами перевірки , згідно з проектом закону , є керівництво Верховної Ради України , центральних органів виконавчої влади , генеральний прокурор , глави СБУ , Національного банку , Рахункової палати , народні депутати , посадові особи ВСУ , судді Конституційного суду , члени Вищої ради юстиції , посадові особи правоохоронних органів , члени Центральної виборчої комісії , посадові особи інших органів держвлади , а також особи , які претендують на зазначені посади .
Суб'єктами , які не пройшли перевірку , є президент , керівники центральних органів виконавчої влади , правоохоронних органів , обласних , районні прокурори , прокурори в містах , які займали посади в період з 25 лютого 2010 року за 22 лютого 2014-го ; керівництво адміністрації президента , а також керівництво територіальних підрозділів МВС і СБУ , які займали посади з 1 грудня 2013 року по 22 лютого 2014-го і не були звільнені у цей період за власним бажанням.
Крім того , що не пройшли перевірку вважаються особи , які до 19 серпня 1991 року працює на керівних посадах Комуністичної партії , ЦК ВЛКСМ , були співробітниками КДБ , служили або співпрацювали зі спецслужбами інших країн .
Разом з тим суб'єктами , які не пройшли перевірку , вважаються особи , які не пройшли перевірку інформації в декларації про майно , доходи та витрати і не змогли довести законність джерел походження отриманих прибутків .
"Організація проведення перевірки покладається на керівника (заступника керівника ) відповідного органу державної влади ( державного органу) , де працює суб'єкт перевірки та/ або який призначає суб'єкта перевірки ( укладає з ним трудовий контракт (угода ) , або на посади в якому претендує кандидат , крім випадків , встановлених цим законом " , – йдеться в тексті проекту закону.
Організація перевірки осіб , які займають виборні посади або претендують на таку посаду , покладається на ЦВК.
Згідно пояснювальній записці , для забезпечення організації проведення перевірки керівник органу перевірки буде подавати на затвердження в Національне агентство України з питань державної служби через його територіальні органи на місцях проект плану проведення заходів з перевірки працівників органу перевірки , погоджений з територіальним органом центрального органу виконавчої влади із забезпечення реалізації державної податкової політики .
Перевірці підлягають відомості про достовірність інформації , викладеної в деклараціях про майно , доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру щодо суб'єкта перевірки та близьких йому осіб за три попередні роки заняття посад , доходам ; притягнення особи до відповідальності за корупційні правопорушення .
Проект закону передбачає , що Національне агентство України з питань державної служби для організації перевірок керівників , реалізації громадського контролю за проведенням перевірок та оскарження рішень органів перевірки створює центральну та територіальні комісії з перевірки , в яких обов'язково включаються на громадських засадах з правом голосу не менше одного представника громадськості та одного представника ЗМІ.
Порядок формування таких комісій і регламент їх діяльності визначаються Національним агентством України з питань державної служби . Члени центральної і територіальних комісій з перевірки призначаються строком на один рік без права повторного призначення. Центральна комісія з перевірки є органом перевірки для окремих категорій суб'єктів перевірки.
Крім того , законопроектом регулюється питання підготовки та проведення перевірки , терміни проведення перевірки , затвердження результатів перевірки , наслідки непроходження перевірки , порядок оскарження рішень органів перевірки , участі громадськості в перевірці.
"Я думаю , ми зможемо доопрацювати за два тижні ці закони і в вересні їх прийняти , щоб вони діяли під час виборів до нового парламенту " , – резюмував нардеп .
Як повідомлялося , сьогодні Верховна Рада прийняла в першому читанні закон про очищення влади. Це рішення підтримали 252 народних депутата .
Метою законопроекту є відновлення довіри до влади і створення умов для побудови нової системи органів влади відповідно до європейських стандартів.
Законопроектом пропонується запровадити проведення процедури відповідної перевірки при вирішенні питання про можливість призначення особи , як суб'єкта перевірки , на посаду в органах влади , а також організацію процедури перевірки осіб , які є суб'єктами перевірки на відповідність певним законопроектом критеріям , з метою вирішення питання про можливість їх подальшого перебування на відповідній посаді .
Суб'єктами перевірки , згідно з проектом закону , є керівництво Верховної Ради України , центральних органів виконавчої влади , генеральний прокурор , глави СБУ , Національного банку , Рахункової палати , народні депутати , посадові особи ВСУ , судді Конституційного суду , члени Вищої ради юстиції , посадові особи правоохоронних органів , члени Центральної виборчої комісії , посадові особи інших органів держвлади , а також особи , які претендують на зазначені посади .
Суб'єктами , які не пройшли перевірку , є президент , керівники центральних органів виконавчої влади , правоохоронних органів , обласних , районні прокурори , прокурори в містах , які займали посади в період з 25 лютого 2010 року за 22 лютого 2014-го ; керівництво адміністрації президента , а також керівництво територіальних підрозділів МВС і СБУ , які займали посади з 1 грудня 2013 року по 22 лютого 2014-го і не були звільнені у цей період за власним бажанням.
Крім того , що не пройшли перевірку вважаються особи , які до 19 серпня 1991 року працює на керівних посадах Комуністичної партії , ЦК ВЛКСМ , були співробітниками КДБ , служили або співпрацювали зі спецслужбами інших країн .
Разом з тим суб'єктами , які не пройшли перевірку , вважаються особи , які не пройшли перевірку інформації в декларації про майно , доходи та витрати і не змогли довести законність джерел походження отриманих прибутків .
"Організація проведення перевірки покладається на керівника (заступника керівника ) відповідного органу державної влади ( державного органу) , де працює суб'єкт перевірки та/ або який призначає суб'єкта перевірки ( укладає з ним трудовий контракт (угода ) , або на посади в якому претендує кандидат , крім випадків , встановлених цим законом " , – йдеться в тексті проекту закону.
Організація перевірки осіб , які займають виборні посади або претендують на таку посаду , покладається на ЦВК.
Згідно пояснювальній записці , для забезпечення організації проведення перевірки керівник органу перевірки буде подавати на затвердження в Національне агентство України з питань державної служби через його територіальні органи на місцях проект плану проведення заходів з перевірки працівників органу перевірки , погоджений з територіальним органом центрального органу виконавчої влади із забезпечення реалізації державної податкової політики .
Перевірці підлягають відомості про достовірність інформації , викладеної в деклараціях про майно , доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру щодо суб'єкта перевірки та близьких йому осіб за три попередні роки заняття посад , доходам ; притягнення особи до відповідальності за корупційні правопорушення .
Проект закону передбачає , що Національне агентство України з питань державної служби для організації перевірок керівників , реалізації громадського контролю за проведенням перевірок та оскарження рішень органів перевірки створює центральну та територіальні комісії з перевірки , в яких обов'язково включаються на громадських засадах з правом голосу не менше одного представника громадськості та одного представника ЗМІ.
Порядок формування таких комісій і регламент їх діяльності визначаються Національним агентством України з питань державної служби . Члени центральної і територіальних комісій з перевірки призначаються строком на один рік без права повторного призначення. Центральна комісія з перевірки є органом перевірки для окремих категорій суб'єктів перевірки.
Крім того , законопроектом регулюється питання підготовки та проведення перевірки , терміни проведення перевірки , затвердження результатів перевірки , наслідки непроходження перевірки , порядок оскарження рішень органів перевірки , участі громадськості в перевірці.