У Росії відповіли на звіт Нідерландів з збитому "Боїнгу-777" над Донбасом

14 січня 2016, 11:11
Висновки експертів недостатньо обгрунтовані, стверджують в Росавіації

У РФ не хочуть визнавати провину за збитий "Боїнг". Фото: AFP

Замглави Федерального агентства повітряного транспорту РФ (Росавіація) Олег Сторчевой надіслав офіційного листа голові Ради з безпеки Нідерландів Тьіббе Яустре, в якому виклав бачення російської організації на підсумковий звіт голландської сторони про обставини краху малазійського "Боїнга" в небі над Донбасом влітку 2014 року.

Зокрема, в тексті листа Сторчового наголошується, що представлені у звіті голландської сторони висновки про те, що малайзійський "Боїнг" над Донбасом був вражений боєголовкою 9Н314М у складі ракети серії 9М38 у складі зенітно-ракетного комплексу "Бук" недостатньо обгрунтовані.

Реклама

"Якщо і припускати, що літак був збитий ракетою зенітно-ракетного комплексу (ЗРК) типу "Бук", то наведені у звіті характеристики осколків не відповідають характеристикам вражаючих елементів бойової частини 9Н314М", – йдеться в тексті.

У листі наводиться аргументація Росавіації, спростовує версію нідерландської сторони. "Форма осколків, що нагадують "двутавр" (вражаючий елемент ракети, випущеної з "Бука" – ред.), в остаточному звіті розглядається у відриві від їх маси. Крім того, дослідження хімічного складу матеріалу, з якого виготовлені вражаючі елементи бойової частини 9Н314М, виконані російськими фахівцями, показали, що хімічний склад осколків, опублікований в остаточному звіті, суперечить висновку про їх належність бойової частини 9Н314М".

Також в Росавіації кажуть, що характер пошкоджень літака, отриманих при проведенні випробувань російською стороною, і пошкоджень на фрагментах малазійського "Боїнга" розрізняється.

Реклама

Крім цього, в листі йдеться, що в підсумковому звіті неправильно визначено просторове положення ракети щодо літака в момент його поразки і зону її пуску.

"Розташування, розміри і кордон ушкоджень, число і щільність пробоїн на уламках, і в першу чергу характер руйнування силового набору конструкції літака "Боїнг-777", не відповідають точці підриву бойової частини і орієнтації ракети в просторі, наведеним в остаточному звіті. Як наслідок цього, неправильно оцінений можливий район запуску ракети", – вважають у російському агентстві.

У Росавіації вважають, що вказаний в остаточному звіті ймовірний район запуску ракети встановлений на підставі невірної інтерпретації умови зустрічі ракети з літаком. При цьому вони посилаються на результати натурного експерименту, нібито проведеного концерном "Алмаз-Антей" (завод-виробник ЗРК "Бук", РФ).

Реклама

"Згідно з результатами повномасштабного натурного експерименту концерну" Алмаз-Антей "було доведено, що, якщо літак був збитий ракетою ЗРК типу "Бук", то ракета могла бути випущена тільки з району поблизу населеного пункту Зарощенське", – йдеться в листі.

Таким чином, стверджують в російському агентстві, зазначені в остаточному звіті точка підриву, орієнтація ракети в просторі і передбачуваний район старту суперечать характеристикам ракет 9М38 і не відповідають фактичним пошкоджень передньої частини фюзеляжу літака Боїнг-777.

Також в Росавіації кажуть, що у звіті міжнародних експертів ігнорується алгоритм роботи безконтактних радіо-детонаторів ракет ЗРК "Бук". "Якщо і припускати, що літак був збитий ракетою ЗРК типу "Бук", то алгоритм роботи радіовзривателя ракети серії 9М38 ЗРК "Бук" в доводах звіту не узгоджується з умовами поразки літака", – наголошується в листі.

В цілому ж, вважають в Росавіації, Міжнародна комісія під егідою Нідерландів, врахувала не всі аспекти відповідальності України за відсутність заборони польотів цивільної авіації в зоні конфлікту.

"В остаточному звіті (Ради безпеки Нідерландів від 13 жовтня 2015-го – ред.) немає аналізу питання про завчасну підготовку наземної інфраструктури з урахуванням ризиків одночасного повітряного руху цивільних і військових повітряних суден над зоною конфлікту", – йдеться в листі.

Зокрема, наголошується в ньому, "рішення про припинення польотів цивільної авіації над зоною збройного конфлікту влади України мали ухвалити ще в квітні 2014 року, після початку активних бойових дій на сході України".

У російському агентстві також відзначають, що "представлені в остаточному звіті заяви офіційних осіб США і НАТО зводяться до оцінки присутності Збройних сил РФ або зброї російської армії на території України – що не відповідає дійсності".

"В остаточному звіті не представлено фактів присутності та використання в регіоні ЗРК (зенітно-ракетного комплексу) типу "Бук", але посилання на катастрофи літаків Ан-26 і Су-25 (у липні 2015) не виключають цього", – йдеться в листі.

"Отже, висновок в остаточному звіті щодо відповідальності української влади за прийняття рішення про закриття повітряного простору необгрунтовано зміщується в невеликий часовий діапазон з 14 по 17 липня 2015 року та зв'язується з нібито введенням в регіон" важких "засобів ППО, непідконтрольних владі України", – вважають в Росавіації.

Нагадаємо, Літак "Боїнг-777" авіакомпанії "Малазійські авіалінії", що виконував рейс з Амстердама в Куала-Лумпур, зазнав аварії 17 липня 2014 в небі над Донбасом На борту знаходилися 283 пасажири і 15 членів екіпажу. Всі вони загинули. Пасажирами рейсу були громадяни, як мінімум, 10 країн – Нідерландів, Малайзії, Австралії, Індонезії, Великобританії, Німеччини, Бельгії, Філіппін, Канади та Нової Зеландії.

13 жовтня минулого року Рада з безпеки Нідерландів опублікував доповідь по краху "Боїнга". У ньому, зокрема, говорилося, що лайнер був збитий ракетою зенітно-ракетного комплексу (ЗРК) "Бук". Згідно з даними доповіді, ракета вразила кабіну пілота з лівого боку, а стрілянина велася з району населеного пункту Сніжне.

А експерти опублікували підсумки розслідування, в якому зазначається, що "Бук", з якого збили "Боїнг-777" під Донецьком, був завезений в Україну з Росії.