У Раді вимагають від Росії повернути 30 тисяч вагонів

3 жовтня 2018, 12:57
Ірина Геращенко розповіла, яке свавілля зараз відбувається з краденим українським майном у Росії

Автор фото: Юрій Кузнєцов, "Сьогодні"

Україна вимагає від Росії повернути 30 тисяч вагонів "Укрзалізниці", які залишилися на окупованих територіях в результаті російської агресії. Про це заявила на засіданні парламенту перший віце-спікер Верховної Ради Ірина Геращенко.

Вона нагадала Москві і про 85 нових вагонах, які були закуплені за кредитні кошти Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР).

Реклама

"Я хочу нагадати про жахливий факт, що російська агресія привела до крадіжки у "Укрзалізниці" понад 30 тисяч вагонів, які залишилися на окупованій території. Тема цієї крадіжки є однією з ключових в тому числі і під час засідання економічної групи в Мінську. Більше того, ми вимагаємо від Російської Федерації і повністю контрольованих нею бойовиків віддати Україні ці вагони. І, зокрема, 85 новеньких вагонів, закуплених до 2014 році за кредит ЄБРР, за який Україна ще повинна сплачувати", – сказала Геращенко.

За її словами, в Росії вже активно розпродують українське залізничне майно. 

"Очевидно, що ми також звертаємося до компетентних правоохоронних органів України про те, що повинні бути порушені справи за ці крадіжки. Тому що уявіть собі, що на російських і сепарських сайтах зараз є анонси з пропозиціями: "Купуйте крадені в Україні вагони". Вони як мародери торгують цим краденим майном", – підкреслила віце-спікер Ради.

Реклама

Відзначимо, що проблема на залізниці існує і у вільній Україні. Виявляється, що щодня розкрадають 150-170 залізничних вагонів. Як розповів голова правління Асоціації "Український логістичний альянс" Володимир Іващук, на залізниці фіксується крадіжка вузлів і деталей з потягів.

Раніше в Україні заговорили про намір припинити сухопутне сполучення з Росією. Поки ця ініціатива лише на рівні розмов, а ось міністр транспорту Володимир Омелян уже озвучив плюси від скасування поїздів до Росії. За його словами, це дасть можливість Україні пустити додаткові потяги на внутрішніх залізничних перевезеннях.