У Нацраді реформ підтримали Нову українську школу і розвиток інклюзивної освіти

2 квітня 2017, 02:39
На думку президента, школа повинна навчитися враховувати індивідуальні особливості кожної дитини, чого сьогодні немає

Питання інклюзивної освіти вимагає виділення в

На засіданні Національної ради реформ присвяченого темі освіти, безпеки та благополуччя дітей було прийнято підтримати концепцію Нової української школи, а також рекомендувати парламенту прискорити розгляд у другому читанні закону "Про освіту" та про інклюзивне навчання, повідомила прес-служба президента України в суботу.

"Питання освіти – перший пріоритет для реформування держави. Україна успадкувала від радянського періоду розгалужену мережу загальноосвітніх закладів, яка потребує оновлення, щоб відповідати сучасним нормам", – сказав президент Петро Порошенко відкриваючи засідання Нацради реформ.

На засіданні ради виступили: міністр освіти і науки Лілія Гриневич, яка повідомила про основні принципи концепції Нової української школи, глава Благодійного фонду Порошенка Марина Порошенко розповіла про впровадження інклюзивної освіти, а уповноважений президента України з прав дитини Микола Кулеба доповів про необхідність реформи системи інституційного догляду і виховання дітей.

Міністр Гриневич зазначила, що "українська освіта, як і 50 чи 70 років тому, до цих пір орієнтоване на накопичення знань. І це в той час, коли цивілізований світ орієнтується на вміння застосовувати знання на практиці. Вміння швидко навчатися. Уміння працювати в команді . Уміння вирішувати проблеми, а не чекати готових інструкцій. Ми живемо в 21-му столітті. Країна змінилася, суспільство змінилося, потреби економіки докорінно змінилися, а шкільні підходи і ставлення держави до школи залишилося глибоко в минулому столітті. Ми маємо шанс переломи ь цю негативну тенденцію".

Вона підкреслила, що для запуску реформи необхідне прийняття ключового для реформи закону "Про освіту".

На думку президента, школа повинна навчитися враховувати індивідуальні особливості кожної дитини, чого сьогодні немає. Питання інклюзивної освіти вимагає виділення в окрему реформу.

Дружина президента М.Порошенко зазначила, що "рівень свідомості нації і ступінь розвитку суспільства, в якому ми живемо, визначається рівнем підтримки, гуманізму і толерантності по відношенню до "не таких, як ти сам". Зараз від реформи інклюзивної освіти залежить доля більш 702 тис дітей України. І ми повинні розуміти, що "діти, які сьогодні складають 20% нашого населення, завтра стануть 100% нашого майбутнього". І про це важливо пам'ятати, здійснюючи реформу освіти, яка є фундаментом прогресивної нації".

Близько 87% (56 528) дітей з особливими потребами сьогодні ізольовані від повноцінного навчання в установах – від дошкільних до вищих навчальних закладів України.

Також Марина Порошенко представила програму "Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації", яка покликана допомогти в розвитку дітей, дозволяє їм самореалізовуватися і в майбутньому отримати професію.

Пілотний проект впровадження інклюзивної освіти вже стартував в 19 школах Запорізької області. Успішні результати проекту спонукали в 2017 році залучити до ініціативи Дніпропетровську, Житомирську та Хмельницьку області.

"Альберт Ейнштейн, Франклін Рузвельт, Стів Джобс, Стівен Хокінг, Вуйчич – всі ці люди, незважаючи на свою "особливість", досягли надзвичайних успіхів. Українці мають свій перелік імен. Ми пишаємося нашими чемпіонами паралімпійської збірної, першою чемпіонкою світу з карате серед жінок на візках в категорії ката – Уляною Пчолкіою. А також художницею з Сум Дариною Безкостною", – підкреслила М.Порошенко.

"106 тис дітей ізольовані і страждають в закритих інтернатах, залишених Україні в спадок від радянської системи виховання. 90% дітей-сиріт інтернатів не готові до самостійного життя, не здатні інтегруватися в суспільство і потребують постійної допомоги держави", – повідомив Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба. "Вітчизняний досвід і досвід багатьох країн Європи і країн пострадянського простору підтверджує факт, що тільки виховання дитини в сімейному оточенні чинить позитивний вплив на формування її особистості, почуття власної гідності, збереження здоров'я і гармонійного розвитку", – підсумував він.

За результатами засідання Нацради реформ був прийнятий ряд рішень – підтримана концепція Нової української школи, а також підписана рекомендація парламенту прискорити розгляд у другому читанні закону "Про освіту" та про інклюзивну освіту. Президент підкреслив, що фінансування інклюзивної освіти та виховання дітей-сиріт має йти за принципом "гроші йдуть за дитиною".

Разом з тим , найближчим часом урядом , разом з уповноваженим президента України з прав дитини , будуть розроблені чіткі кроки з реформування системи інтернатів .