Речник УПЦ: Наша Церква абсолютно незалежна в своєму правлінні

13 лютого 2016, 11:29
Управління Українською Православною Церквою, її судочинство, розвиток її структури і чи не найголовніше – обрання Предстоятеля УПЦ – це прерогатива тільки єпископату УПЦ

Єпископ Климент. Фото: sporuchnica.od.ua

Глава Інформаційного відділу УПЦ єпископ Климент прокоментував питання, яке турбує багатьох, що нібито якщо Церква не автокефальна, то управляється з іншої держави.

За його словами, про церковний устрій доцільно говорити мовою документів.

"Зокрема пристрій і керівництво нашої Церкви визначається її статутом. Це документ, який одноголосно прийнятий українським єпископами та офіційно схвалений Української державою. Перший його пункт говорить, що Українська Православна Церква є самостійною і незалежною в своєму управлінні та устрої. Згідно з цим же статутом, відносини з Московським Патріархатом визначаються наступним чином: Українська Православна Церква з'єднана з Помісними Православними Церквами через Руську Православну Церкву. Як Ви бачите, мова тут не йде про управління. Статутом про управління УПЦ ніякий інший ролі Московського Патріархату в житті УПЦ не передбачено. Управління Українською Православною Церквою, її судочинство, розвиток її структури і чи не найголовніше – обрання Предстоятеля УПЦ – це прерогатива тільки єпископату УПЦ", – розповів єпископ Климетьєв.

"Управління Українською Православною Церквою , її судочинство , розвиток її структури і чи не найголовніше – обрання Предстоятеля УПЦ – це прерогатива тільки єпископату УПЦ"

Втім , за його словами , Московський Патріарх хоча і не має важелів впливу на обрання Київського Митрополита , однак після цього повинен благословити Предстоятеля УПЦ на вступ в своє служіння .

Реклама

" Це не є чимось формальним , це не юридичний акт , який робить легітимним обрання . Благословення – це своєрідне молитовне побажання успіху . Православні християни прагнуть брати благословення на всі свої важливі справи . Саме тому , Статут про управління УПЦ навіть не розглядає варіантів , при яких гіпотетично Патріарх міг би не благословити обраного українським єпископами Предстоятеля " , – сказав єпископ Климент .

"Благословення – це своєрідне молитовне побажання успіху . Православні християни прагнуть брати благословення на всі свої важливі справи . Саме тому , Статут про управління УПЦ навіть не розглядає варіантів , при яких гіпотетично Патріарх міг би не благословити обраного українським єпископами Предстоятеля "

Він зазначив , що такий статус УПЦ в церковних документах визначає її як самоврядну Церкву з правами широкої автономії .

"Слід підкреслити, що жодна з існуючих в Православ'ї автономних церков не наділена такими повноваженнями, як УПЦ. Більш того, наша Церква в своєму управлінні формально сьогодні більш незалежна від зовнішніх впливів, ніж деякі автокефальні церкви, наприклад – Елладська, Кіпрська або Православна Церква Чеських Земель і Словаччини. Ще один яскравий приклад – Єрусалимська Православна Церква – Церква, яка була ще в апостольські часи. Переважну більшість її пастви складають палестинські православні араби. Однак, всі єпископи цієї Церкви є етнічними греками. У араба практично немає шансів не те, щоб обратися Єрусалимським Патріархом, але й навіть стати єпископом. Та ж ситуація з Олександрійським і Антіохійським Патріархатом. Тому, УПЦ сьогодні може бути прикладом в тих можливостях, якими вона наділена для здійснення церковної діяльності серед народу своєї країни. Уже нині покійний Блаженніший Митрополит Володимир, якого навряд чи хтось може звинуватити в непатріотизмі або ангажованості, до останнього відкидав необхідність перегляду канонічного устрою УПЦ і підкреслював, що її сучасний статус є оптимальним – він служить запорукою для збереження її внутрішньої єдності та фундаментом для відновлення єдності українського Православ'я. Правдивість його слів довела історія – УПЦ завжди залишалася найбільшою українською релігійною організацією, яка має можливість представити українське Православ'я не тільки в усіх без винятку регіонів України, а й серед світового Православ'я", – підсумував речник УПЦ.