З 16 січня обслуговування українською мовою стає обов'язковим для всіх закладів сфери послуг, але це не означає, що забороняється спілкуватися на інших мовах.
Про це заявив в інтерв'ю "Сегодня" мовної омбудсмен Тарас Кремінь.
"У кожній зі сфер – в охороні здоров'я, науці, освіті, сфері обслуговування – був час, щоб до нього (до закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", – ред.) підготуватися. Я вважаю, що в основному сервіси в Україні вже давно надаються українською мовою", – сказав Кремінь.
За його словами, не забороняється спілкуватися іншими мовами, якщо клієнт просить про це.
"Коли клієнт приходить у супермаркет за продуктами, до перукаря підстригтися або в аптеку за ліками, то на порозі його зустріне персонал, який має звернутися державною мовою. Якщо клієнт захоче спілкуватися російською, угорською, румунською – ніхто цього не забороняє", – підкреслив Кремінь.
Як уже розповідав сайт "Сегодня", з 16 січня набула чинності чергова норма закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної". Вона вимагає, щоб спілкування зі споживачами в сфері торгівлі і послуг за замовчуванням відбувалося українською мовою, якщо тільки сам споживач не попросить перейти на іншу мову.
За порушення цих вимог компанія або фізособа-підприємець можуть бути оштрафовані.