Час витрачати гроші: у скільки обійдеться кандидатам спроба завоювати голоси виборців

14 вересня 2015, 07:06
Депутати готові витратитися заради перемоги

Кампанія з виборів до органів місцевої влади тиждень як стартувала. Партії та кандидати-самовисуванці помітно активізували свої зусилля – вулиці міст рясніють агітаційними наметами, посмішки політиків зігрівають виборців із бігбордів. Власне, реєстрація кандидатів почнеться 21 вересня. Але грошей на бажану перемогу витрачається вже чимало.

Нагадаємо, 25 жовтня українці оберуть нову місцеву владу – депутатів – від сільської до обласної ради і міських голів.

Реклама

"Подивіться, скільки наметів, адже кожен день коштує приблизно від 200 до 400 грн, одна людина на день. 200-250 грн на добу отримує одна людина за те, що вона стоїть у наметі, їх двоє, ось і множте на кількість днів", – говорить Ганна Тенетко, політконсультант.

А ще випускають власну газету, дають рекламу на телебаченні, утримують цілий штаб з розгалуженою мережею.

Зрозуміло, що кандидату в депутати сільської ради де-небудь у Миколаївській області така передвиборна кампанія не по силах. Навіть 5 тисяч витратити для багатьох – накладно. Поблизу від столиці витрати складуть вже 10 тисяч. Але в місті ціни підстрибують різко. І потенційні депутати працюють у складчину.

Реклама

"Немає таких індивідуальних кампаній, вони складаються разом. Тобто, якщо партія йде, вони можуть витратити від 1 до 5 млн. грн – партія, яка хоче пройти до обласної ради міського центру", – сказав Тарас Березовець, політтехнолог.

Ну а якщо людина мітить у мери – це вже серйозна гра і серйозні гроші. У місті з населенням 200-250 тисяч осіб, рівня, наприклад, Житомира чи Рівного, охочому всістися в крісло міського голови доведеться викласти до 500 тисяч доларів – це в районі 10 мільйонів гривень.

У Києві розцінки, м'яко кажучи, вищі.

Реклама

"У них може бути досить дорога кампанія. Вони зможуть витратити, ну, залежно від того, скільки там вони залучать – не менше 5 млн. доларів кожен. Це буде досить дороге задоволення", – додав Тарас Березовець, політтехнолог.

Одна з перевірених передвиборних фішок кандидатів абсолютно всіх рівнів – задобрювання виборців конкретними невеликими "покращеннями": на своєму окрузі змінюють лавочки, ставлять урни, клумби. Навіть нові поштові скриньки вішають.

Це звичайнісінький київський двір у старому районі. П'ятиповерхові хрущовки, недоглянуті двори. Тут активного кандидата вже давно знають.

Чому робиться саме зараз, за два місяці до голосування, людей хвилює мало.

Гроші вкладаються тільки в те, що потенційний виборець побачить і оцінить відразу. Дорогою користуються всі, а дитячий майданчик, наприклад, потрібен тільки дітям і їхнім батькам. Вони – в меншості.

"Сьогодні десь компанія депутата Київради – це найдорожчі вибори місцевого рівня, це в районі 50-100 тисяч доларів округ", – зазначив Тарас Березовець, політтехнолог.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События недели" на каналі "Україна".