ГТС залишиться у власності держави – Оржель

24 жовтня 2019, 23:02
Це обговорювалося на засіданні енергетичного комітету Ради

/ Фото: Сьогодні

На засіданні комітету Верховної Ради з питань енергетики і ЖКГ виникли запеклі суперечки щодо майбутнього української газотранспортної системи.

Реклама

Україна взяла на себе зобов'язання перед Євросоюзом – наблизити свій енергоринок до європейських стандартів. Один із кроків – це виведення ГТС зі структури "Нафтогазу".

У цьому в парламентаріїв є взаєморозуміння.

А ось питання – хто після поділу володітиме "трубою", викликало багато суперечок.

Реклама

Зокрема, Юлія Тимошенко вважає, що в законопроекті нечітко прописані обмеження, і ГТС можуть придбати іноземці. А це, каже, стратегічний об'єкт, який повинен залишитися у виключно державній власності.

"Ми виконаємо всі умови і домовленості з Європейським енергетичним співтовариством. Але ми не дамо ГТС забрати в України. У мене в руках – редагування. Це досить велика праця, яку ми підготували для того, щоб не допустити втрати Україною ГТС на корупційних засадах", – заявила лідер фракції "Батьківщина" в парламенті Юлія Тимошенко.

"ГТС залишається у державній власності. Оператор стає незалежним, для того, щоб здійснювати дійсно ефективну діяльність на ринку. Для того, щоб забезпечити незалежність ГТС, і щоб на цих умовах ми могли забезпечити підписання довгострокового контракту, з гарантованими обсягами транзиту газу", - заявив міністр енергетики та захисту навколишнього середовища України Олексій Оржель.

Раніше державна компанія "Оператор ГТС України" подала до Нацкомісії регулювання енергетики заявку на проходження сертифікації як оператора газотранспортної системи. Успішна сертифікація стане фінальним етапом проекту по відділенню оператора газотранспортної системи (ГТС) – анбандлінга.

Читайте також:

Реклама

Таємниці анбандлінга: чи потрапить Україна знову в газову залежність від Росії

Таким чином, анбандлінг завершиться після виведення "Оператора ГТС України" з групи "Нафтогазу" і передачі у власність та управління компанії "Магістральні газопроводи України", яка підпорядкована Міністерству фінансів.

Про те, навіщо Україні потрібний анбандлінг, дізнавайтеся з сюжету новин "Сьогодні":