Що робити, якщо вам відмовляються замінити бракований мобільний телефон

26 січня 2017, 05:26
Якщо продавець не поспішати робити заміну, ви в праві вимагати виплату неустойки

Неустойка. За кожен день затримки - 1% від вартості товару. Фото: З. Джавахадзе/ТАСС

"Я купила телефон, але через 4 дня виявилися недоліки. Я віднесла його назад в магазин, щоб відремонтували по гарантії. Минуло 15 днів – і його повернули, але через півтори години дефект знову з'явився. Я написала заяву на обмін іншого телефону, але мені відмовили, і знову його ремонтують. Дзвоню і питаю, коли повернуть, а мені відповідають: то деталь шукають, то відповідь на їх запит не прийшла... З дня здачі в ремонт пройшло 35 днів, як мені бути і як правильно вчинити? " – Дарина К.

Відповідає Оксана Мардак, помічник адвоката АК "Чевгуз і партнери":

Реклама

"Якщо ви купили товар неналежної якості, його гарантійний ремонт повинен провести продавець (або виробник) протягом 14 днів з дати пред'явлення вимоги споживачем (або за згодою сторін, в інший строк). Якщо недолік не усунутий і знову проявляється, споживач має право вимагати заміни товару на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника). Це передбачено ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів".

Варто відзначити, що продавець не має права відмовити в розгляді заяви (або претензії). При наявності товару продавець зобов'язаний замінити бракований товар. У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Тобто, якщо ви вимагали замінити товар, і такий же товар в період вимоги присутній в магазині – то продавець зобов'язаний був негайно замінити бракований телефон. Ви можете подати цю заяву повторно. Важливо, що за кожен день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка в розмірі 1 відсотка від вартості товару.

Споживач також має право вимагати повернення коштів, сплачених за товар неналежної якості, якщо жодна з вимог не виконується. А якщо продавець відмовляється повертати сплачені кошти – споживач має право подати до суду".