Що робити, якщо через ЖЕК в квартирі з'являється грибок

14 січня 2016, 07:30
Перед тим, як подавати до суду, потрібно визначити, хто насправді винен

Щоб вирішити проблему з ЖЕКом, йдіть до суду. Фото: В. Смирнов

"У будинку кілька місяців не працюють рушникосушки, а у ванних кімнатах всього під'їзду від вогкості почав з'являтися грибок. Підкажіть, будь ласка, як боротися з цим?" – Віктор Олійник, м.Київ.

Відповідає Тетяна Коновал, юрист ТОВ "Марченко і партнери":

Реклама

"Відносини між суб'єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг, і фізичною особою, яка отримує послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення врегульовані "Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення", затвердженими Постановою КМУ від 21.07.2005 р №630 та Постановою Кабміну від 20.05.2009 р №529 "Про затвердження Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій". Цими нормативно-правовими актами та ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" визначено, що всі ЖКП надаються на підставі договору між виконавцем послуг та споживачем. Отже, для того щоб дізнатися, хто відповідає за холодні рушникосушки у вашому будинку, потрібно дивитися укладений договір між вами та виконавцем послуг з обслуговування мереж теплопостачання, гарячої води і водовідведення. Залежно від того, хто відповідає за неякісно надані послуги, необхідно писати письмову заяву (краще колективне), в якому описати проблему і вимагати проведення перевірки з відвідуванням квартир і усуненням неполадок.

Якщо відповідач – ЖЕК, і вона не реагує на заяву, слід звертатися в районне або міське управління ЖКГ. Останньою інстанцією буде Державна архітектурно-будівельна інспекція. У випадку, якщо проблема не вирішиться і на цьому етапі, необхідно звертатися до суду з відповідною позовною заявою, в якій також потрібно просити суд відшкодувати завдані збитки".